Vánoce #ponašem: 2444 receptů na bramborový salát - AMI Digital
Staropramen

Vánoce #ponašem:
2444 receptů na bramborový salát

Uvodni fotka_stp

Nejdůležitější ingrediencí bramborového salátu je lžička. Se Staropramenem jsme se v adventní kampani na sociálních sítích snažili zjistit, co je pro Čechy na Vánoce skutečně důležité. Jsou to dojemná setkání u stromečku - klišé, kterých jsou plné reklamy, nebo se Češi spíš pohádají o to, jaký vánoční film je ten nejlepší? Nejúspěšnější příspěvek se organicky dostal mezi 100 000 lidí a my jsme získali 2444 unikátních názorů na to, proč do salátu patří hlavně lžička. “A brambory, neasi.“

Zadání, cíle projektu a cílové skupiny

Se Staropramenem jsme chtěli propojit naši pivní kulturu s českou náturou, která je hodně specifická. Cílem kampaně bylo fanoušky bavit a zároveň zjistit jejich postoj k vánočním tradicím. A to netradičním formátem průzkumu. My se chtěli dokopat, i pomocí fotbalu, k Vánoční realitě.

Snímek obrazovky 2023-03-21 v 17.20.00
Snímek obrazovky 2023-03-21 v 17.07.08
Strategie

Staropramen ve své celoroční komunikaci využívá claim #ponašem odkazující na češství. Není důležité, co dělají jiné země. Jako Češi máme svoji hrdost a názor na všechno - na svátky a tradice především.

Kampaň se odehrávala na Facebooku a Instagramu. Ve 12 feedových soutěžích jsme od začátku prosince bavili naše fanoušky nejrůznějšími otázkami. Kromě správného receptu na bramborový salát jsme chtěli zjistit, zda vůbec někdo jí kapra, kdy je ideální mít zabalené dárky, které pivo patří ke štědrovečerní večeři nebo bez jaké pohádky by se Vánoce nekonaly. Fanoušky za každou otázku čekaly různorodé ceny, at’ už pivo, fotbalový dres nebo lístky na zápas.

Nástroje a aktivity

Kampaň jsme rozdělili podle cílových skupin a skaždou platformou jsme pracovali odlišně. Nejen, že se lišily otázky a mechaniky soutěží, ale také výhry. Na FB jsme starší cílové skupině nabízeli spíše hmotné dárky, na Instagramu mladší cílovce zážitkové ceny.  

Kromě vánočních soutěží jsme na Instagramu spustili i vánoční ankety, kde jsme se lidí ptali na jejich názor a na soutěže je odkazovali. Naše nejpopulárnější otázka představila zápas mezi kaprem a řízkem. Zjistili jsme, že Češi sice předstírají, že milují kapra, ale ve skutečnosti jedí řízek, aspoň tedy 70 % ztěch, co hlasovalo. 

Výsledky

0 x
větší nárůst fanoušků na Facebooku
0 x
větší nárůst fanoušků na Instagramu
0
receptů na bramborový salát

Příspěvek s otázkou na bramborový salát se na Facebooku stal organicky nejúspěšnějším obsahem za celou historii profilu. Za prosinec jsme na Facebooku získali 3,7x víc fanoušků, než byl měsíční průměr za zbytek roku. Na Instagramu byl tento nárůst ještě vyšší – během prosince nám přibylo 452 nových followers, do listopadu za zbytek roku to bylo 521.

Zjistili jsme, že my Češi, i přes své brblání na stres, chaos a tlak tohoto období, jsme do Vánoc tajně zapálení. Pokud nám někdo dá prostor se k Vánocům jakkoliv vyjádřit, uděláme to. V komentářích jsme objevili rodinné recepty na salát, které se vaří po generace, stejně tak fotky rodin a kamarádů s pivem na svátečním stole. Získali jsme dvojnásobný počet komentářů v jednom měsíci oproti celému zbývajícímu roku.

Další kampaně