Ostravar
Ostrava(r): překvapí tě

Lidé berou Ostravu jako nezajímavý region, ale když ji poznají, jsou pozitivně překvapeni. A stejně je to i s naším pivem. Pivo jsme jim při uvedení do národní distribuce představili způsobem, jaký je Ostravákům vlastní. Sebevědomě, rázně, autenticky. Upustili jsme od vznešených formulací, a jednoduše dali pivo náhodně vybraným lidem ochutnat. Z jejich překvapených reakcí vznikly spoty. A na ty pak reagovali uživatelé. Předčili jsme KPI interakce o 257 % a dokázali, že Ostrava(r) umí překvapit.
Přehrát video o Bts (7 of 11)
Zadání, cíle projektu a cílové skupiny
Ostravar - lokální značka se 120 letou historií, se v roce 2022 rozhodla udělat významný krok – uvést pivo nově do celonárodní distribuce.
Naším úkolem bylo o tom prostřednictvím digitálu rozšířit povědomí a motivovat potenciální zákazníky k ochutnání. K tomu jsme potřebovali nejdřív vyvrátit předsudky spojené s regionem původu, a začít tak budovat pozitivní sentiment v reakcích nových uživatelů.


Strategie
Z průzkumů jsme věděli, že ať naše pivo člověku chutná, nebo ne, chuť ho vždycky překvapí. Stejně tak lidé bývají překvapeni z Ostravy, která už dávno není zastaralou metropolí. Abychom to ukázali, převzali jsme přednosti ostravské nátury a udělali kampaň „po ostravsku“. Upřímnou, takovou, co si na nic nehraje.
Za značku jsme o pivu neříkali nic. V hlavním claimu Ochutnej, překvapí tě! Jsme pouze motivovali uživatele k vyzkoušení. Pivo jsme nechali zhodnotit náhodný výběr lidí. Žádní navonění influenceři, prostě normální lidi. A z jejich spontánního hodnocení vznikla série 100% autentických online spotů, které jsme v různých formátech ukazovali v digitálním prostředí.
Nástroje a aktivity
V teasingové fázi jsme v příspěvcích prezentovali produkty a připravovali uživatele na launch značky do celé republiky.
V druhé fázi jsme do komunikace zapojili autentické reakce lidí po ochutnání produktů.
Ve finále jsme vyrazili za lidmi do celé ČR, aby produkty sami ochutnali. Reagovali překvapeně, a my jsme z jejich hodnocení dělali další obsah na sítě.
Využili jsme všechny relevantní dosahové a interaktivní formáty, co digitál nabízí. U Instagramu jsme si dali záležet na interaktivních formátech, kterými jsme chtěli především bavit, na Facebooku jsme pořádali soutěže, YouTube jsme využili k odvyprávění příběhů. Kromě sociálních sítí jsme kampaň prezentovali také v bannerech, nativní reklamě či brandingu.
Výsledky
0
unikátních uživatelů
0
zobrazení
0
%
naplnění KPI interakcí