Jak jsme s Buřinkou získali Lemura za projekt Úsporné bydlení - AMI Digital
Stavební spořitelna České spořitelny

Jak jsme s Buřinkou získali Lemura za projekt Úsporné bydlení

Že zateplením ušetříte za topení, ví každý. Do rekonstrukce se chce málokomu. Buřinka to mění díky produktům i komunikaci. Projekt s názvem Úsporné bydlení s Buřinkou získal v roce 2024 třetí místo v PR ceně Lemur v kategorii Finanční služby a trhy.

S Buřinkou nemusíte být odborníci, abyste zvládli úspornou rekonstrukci svého domu. Osvěta v této oblasti je důležitá nejen pro snížení naší ekologické stopy, ale také pro úsporu nákladů na energie a zvýšení kvality života. Ne zcela zábavné téma úsporných rekonstrukcí jsme v našich videích vtipně ilustrovali na klasickém dialogu chytrého a hloupého. Výzvou konceptu dvou obýváků bylo znázornění exteriérových úprav v interiéru.  

Zadání, cíle projektu, cílové skupiny

Hlavním cílem bylo informovat o novém směřování Buřinky – nových úvěrech a dotačním poradenství.

Chtěli jsme motivovat k úsporným rekonstrukcím a posílit povědomí o značce jako jedničce v této oblasti. Cílovou skupinou jsou současní i budoucí majitelé rodinných domů a zaměstnanci Finanční skupiny České spořitelny.

Strategie

Téma úsporných rekonstrukcí je složité a trochu nudné. Navíc se mu věnuje kromě konkurence také každý dodavatel energií, zateplení či fotovoltaiky. Rozhodli jsme se tedy přistoupit k tématu zcela jinak.

Chtěli jsme odstranit bariéry, které lidem brání v rekonstrukci. Komunikaci jsme proto stupňovali. Nejprve jsme pojmenovali problém a postupně přicházeli s řešením. 

Začali jsme s hloubkovým průzkumem cílové skupiny, abychom porozuměli jejím preferencím a potřebám. Díky tomu například víme, že u lidí mnohem více rezonuje komunikovat rekonstrukce jako „úsporné“ než „zelené“. 

Poté jsme se soustředili na odpovídající kreativní koncept. Místo tradičních videí, které ukazují domy před a po, jsme přišli s kvalitním obsahem v odlehčeném formě – seriálem s Bohdanem a Matějem. Jejich vzájemná chemie snadno vtáhla diváky do jednotlivých fází rekonstrukce. V komunikaci se nevěnujeme pouze financování, ale pokrýváme téma rekonstrukcí od A do Z.

Stěžejní pro zvýšení povědomí o nových produktech a službách bylo také „nakoupit“ zaměstnance napříč celou finanční skupinou (hlavně bankéře v pobočkách České spořitelny), a proměnit je tak v naše ambasadory.

Nástroje a aktivity

Kulatý stůl s oborníky přenášený ČTK

Účast na TK k podpisu memoranda se státem

Účast na FORARCHu

Vystoupení na TK MŽP a AČSS

Partnerství s deníkem Blesk a blesk.cz

Pravidelná komunikace na IG, FB, LI a PI (např. video ankety z veletrhu či vyvracení mýtů o úsporných rekonstrukcích)

2 průzkumy mezi majiteli domů

2 speciální přímé komunikace na klienty

7 školení pro zaměstnance

výsledky
a reportáží s dosahem přes 55 milionů (674 GRP)
0 článků
video seriálu na YT (za 2 měsíce)
0 shlédnutí
unikátních uživatelů a 3 598 279 impresí zásah na IG, FB a LI
0 milionu
0 likes
na odkazy
0 prokliků
příspěvků
0 uložených
0 komentářů
0 sdílení
Brand Trackingu si spojí Buřinku s úvěry na úsporné rekonstrukce (nejvíce mezi konkurencí)
0 % respondentů
dostalo pozvánku na FORARCH
0 klientů
na 7 školeních pro kolegy z celé ČS
0 účastníků
využilo od ledna 2024 nové služby dotačního poradenství
Více než klientů
vzrostl od začátku roku meziročně zájem o úvěry na úsporné rekonstrukce
O %

Další kampaně