Jak jsme s Buřinkou získali Lemura za projekt Úsporné bydlení
Že zateplením ušetříte za topení, ví každý. Do rekonstrukce se chce málokomu. Buřinka to mění díky produktům i komunikaci. Projekt s názvem Úsporné bydlení s Buřinkou získal v roce 2024 třetí místo v PR ceně Lemur v kategorii Finanční služby a trhy.
S Buřinkou nemusíte být odborníci, abyste zvládli úspornou rekonstrukci svého domu. Osvěta v této oblasti je důležitá nejen pro snížení naší ekologické stopy, ale také pro úsporu nákladů na energie a zvýšení kvality života. Ne zcela zábavné téma úsporných rekonstrukcí jsme v našich videích vtipně ilustrovali na klasickém dialogu chytrého a hloupého. Výzvou konceptu dvou obýváků bylo znázornění exteriérových úprav v interiéru.
Hlavním cílem bylo informovat o novém směřování Buřinky – nových úvěrech a dotačním poradenství.
Chtěli jsme motivovat k úsporným rekonstrukcím a posílit povědomí o značce jako jedničce v této oblasti. Cílovou skupinou jsou současní i budoucí majitelé rodinných domů a zaměstnanci Finanční skupiny České spořitelny.
Téma úsporných rekonstrukcí je složité a trochu nudné. Navíc se mu věnuje kromě konkurence také každý dodavatel energií, zateplení či fotovoltaiky. Rozhodli jsme se tedy přistoupit k tématu zcela jinak.
Chtěli jsme odstranit bariéry, které lidem brání v rekonstrukci. Komunikaci jsme proto stupňovali. Nejprve jsme pojmenovali problém a postupně přicházeli s řešením.
Začali jsme s hloubkovým průzkumem cílové skupiny, abychom porozuměli jejím preferencím a potřebám. Díky tomu například víme, že u lidí mnohem více rezonuje komunikovat rekonstrukce jako „úsporné“ než „zelené“.
Poté jsme se soustředili na odpovídající kreativní koncept. Místo tradičních videí, které ukazují domy před a po, jsme přišli s kvalitním obsahem v odlehčeném formě – seriálem s Bohdanem a Matějem. Jejich vzájemná chemie snadno vtáhla diváky do jednotlivých fází rekonstrukce. V komunikaci se nevěnujeme pouze financování, ale pokrýváme téma rekonstrukcí od A do Z.
Stěžejní pro zvýšení povědomí o nových produktech a službách bylo také „nakoupit“ zaměstnance napříč celou finanční skupinou (hlavně bankéře v pobočkách České spořitelny), a proměnit je tak v naše ambasadory.