Cirkulární pohádka - AMI Digital
Iniciativa Zálohujme.cz

Cirkulární pohádka

Cirkularita představuje naši budoucnost. Tak proč o pojmu 60 % Čechů nikdy neslyšelo? To jsme se s iniciativou Zálohujme.cz rozhodli změnit. Budoucnost patří dětem, a tak jsme se vzděláváním začali u nich. Natočili jsme pohádku O Princezně PEŤce. Jednoduchý a zábavný příběh zajistil, aby téma pochopily děti, schovaný dospělácký důvtip pak znamenal úspěch i u maminek, nebo třeba učitelek, které jsou prostředníkem k budoucím generacím. Hlavní roli sehrál písničkář Tomáš Klus, jehož obsah maminky, ale i děti milují.

Zadání, cíle projektu a cílové skupiny

K přesvědčení vlády o zavedení zálohového systému potřebujeme hlas veřejnosti. Aby veřejnost pochopila, proč je dobré zálohovat, potřebovali jsme rozšířit povědomí o cirkularitě. Ta je budoucností odpadového hospodářství, ale i celé planety.

Cílovou skupinou byly mladé generace, na kterých budoucnost závisí a mohou změnit vzorce chování. Primárně jsme ale cílili na jejich maminky ve věku 28-45 let, díky kterým se náš obsah k dětem může dostat a zároveň mají tendence ekologicky smýšlet pro lepší budoucnost svých dětí. 

Tomasklus_festival_kv
Tomasklus_pohadka_web_1
Strategie

Iniciativa Zálohujme.cz již několik let usiluje o zavedení zálohového systému na PET lahve a plechovky v České republice, a zároveň šíří povědomí v oblasti cirkulární ekonomiky. Jelikož je cirkularita odborné téma, snažili jsme se Čechům její principy přiblížit v co nejjednodušší, a zároveň zábavné podobě.

Pro první cílovou skupinu, děti, představovala ideální formát právě pohádka. A jak ji udělat atraktivní i pro jejich maminky? Využitím oblíbeného českého textaře a herce, Tomáše Kluse, který je pro Zálohujme.cz dlouhodobým ambasadorem. Díky autentickému obsahu se svými dětmi a manželkou tvoří velkou část jeho fanouškovské základny tvoří maminky.  

A kde jinde by měla mít pohádka premiéru než na Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary 2021 (dále jako KVIFF)? Díky tomu se nám podařilo propojit online a offline komunikaci.  

Lokalita

Česko

Kanály a nástroje

Influencer marketing, sociální sítě, web, KVIFF

File (2)
Nástroje a aktivity

V první fázi jsme využili k propagaci pohádky a premiéry facebookovou událost. Před premiérou jsme spustili sérii krátkých teaserů – úryvků pohádky – na Facebooku a Instagramu. Po premiéře jsme celou pohádku umístili na Facebook, Instagram, YouTube a webové stránky Zálohujme.cz, zároveň si ji na své profily umístil i Tomáš Klus. Z hlediska formátů jsme využili klasické feed posty, stories, dark posty, reels a facebookovou událost.

Výsledky

0
tisíc zobrazení na Facebooku a Instagramu Zálohujme.cz
0
oraganický dosah na Facebooku a Instagramu Tomáše Kluse
0
tisíc shlédnutí na YouTube kanále Zálohujme.cz

V rámci letošního ročníku KVIFFu se nám i díky pohádce podařilo posbírat téměř 2 000 podpisů PETice za zavedení zálohového systému, kterou jsme v únoru 2022 předali petičnímu výboru. Celkový počet podpisů byl 35 597. Především ale cirkulární pohádka byla jednou z aktivit Zálohujme.cz, která přispěla k tomu, že současná vláda uvažuje o zavedení zálohového systému, jak zaznělo v jejím lednovém prohlášení. Pohádka získala na Facebooku a Instagramu Zálohujme.cz 305 595 zobrazení a dosah 250 231. Na profilech Tomáše Kluse dosáhla organického dosahu 77 704, což je skoro 50 % fanouškovské základny, průměrný organický dosah na IG přitom činí 20 %. Na YouTube Zálohujme.cz míra zhlédnutí dosáhla nadprůměrných 67,45 % (průměrná míra zhlédnutí je 31,9 %). Na profilech Tomáše Kluse převažoval pozitivní sentiment, pozitivní komentáře tvořily 75 %.

Další kampaně