Češi všech generací stále častěji používají sociální média. Celých 80 % uživatelů internetu navštěvuje sociální sítě každý den. Vyplývá to z výsledků průzkumu AMI Digital Index 24, který ve spolupráci se Xiaomi Technology Czech letos už po osmé realizovala agentura AMI Digital.
Pro přístup na sociální sítě přitom čeští uživatelé stále častěji používají mobilní telefon. Letos tuto technologii upřednostňovalo vždy nebo většinou už celých 82 % z nich, jen 31 % volilo raději notebook nebo stolní počítač (23 %). Preference mobilů platila pro uživatele všech věkových skupin.
“Masivní převahu chytrých mobilních telefonů podtrhuje i zjištění, že letos poprvé je mobil primární volbou už i pro respondenty z řad tzv. boomers, tedy starších 60 let,” uvedl David Forman, marketingový manažer Xiaomi Technology Czech. “Ve výsledcích za rok 2024 tuto technologii zvolilo výhradně nebo většinou celých 50 % této nejstarší skupiny,” doplnil David Forman.
Oproti loňskému roku se mírně zkrátila doba, kterou na sociálních sítích trávíme. Zatímco v roce 2023 to bylo v průměru 147 minut denně, letos se čeští uživatelé věnovali sítím průměrně 144 minut za den. Nejvyšší průměrný čas přitom uváděli respondenti z tzv. Generace Z (27 let a mladší), a to celých 210 minut denně.
“Ze zjištění letošního výzkumu vyplývá, že i když Češi tráví na sítích o něco méně času, používají je stále častěji,” říká Vladan Crha, ředitel AMI Digital. “Poměrně překvapivě tenhle trend netáhnou jen nejmladší uživatelé, ale zejména lidé z řad mileniálů (28 až 43 let) a tzv. generace X (44-59 let).”
AMI Digital Index je každoroční výzkum trhu sociálních médií, který realizovala agentura AMI Digital ve spolupráci se společností Xiaomi na vzorku 1010 uživatelů internetu v ČR staších 15 let. Sběr dat zajišťuje výzkumná agentura STEM/MARK, letos se jednalo o už osmý ročník. Obdobný výzkum provádí AMI Digital poslední tři roky i na Slovensku.