Mattoni 1873
Heinrich Mattoni, 194 let, influencer
Korporátními tématy není jednoduché oslovit veřejnost, už vůbec ne generaci Z, která klade na obsah na sítích velmi vysoké nároky. Influenceři jsou pro tuto generaci jedním z nejdůvěryhodnějších zdrojů informací. A autenticita je podmínkou pro sledování obsahu od značek. Rozhodli jsme se oslovit toho nejautentičtějšího influencera. Heinricha Mattoniho. A bonus: spolupráce byla zdarma.
Jaké jsme měli cíle?
Cíle komunikace holdingu zněly jasně: potřebujeme oslovit generaci Z a posílit positioning dobrého zaměstnavatele u mladých talentů. To je u některých korporátních témat celkem oříšek. Když jsme se snažili vysvětlit mladým uživatelům negativní dopady zvyšování sazeb DPH u kojeneckých a minerálních vod, situace nás donutila k inovacím. Potřebujeme influencera. Co je zásadním atributem kvalitní influencerské spolupráce? Relevance ke značce. Heinrich Mattoni byl jasnou volbou. Začal v tweetech glosovat korporátní témata a reagoval jimi na aktuální dění ve společnosti. My tweety sdíleli na korporátních profilech, a uživatelé na témata nejen reagovali, ale ještě se u toho náramně bavili.
Jaká byla strategie?
Zaujmout mladé uživatele a ukázat zábavnou firemní kulturu znamenalo změnu v komunikaci. Už žádné prázdné korporátní příspěvky a obraty. Mladí na sítě chodí za zábavou, milují memes a s tím nově vzniklý trend tzv. SHITPOSTINGU. Heinrich Mattoni jako influencer skvěle reprezentuje DNA značky a zároveň slouží jako nástroj pro reakční marketing. O dopadech zvýšení DPH v kategorii jsme edukovali českou veřejnost týdny před změnou, ale až když Heinrich v tweetu vyzval toho, kdo vymyslel zvýšení sazby DPH na minerální a kojenecké vody do Clash of the Stars, teprve jsme zaznamenali pochopení. A dokonce chuť ze strany uživatelů se v problematice angažovat.
Jaká byla cílová skupina a její zásah?
Heinrichovi jsme založili Twitter profil, a jeho myšlenky v podobě tweetů využíváme v obsahu na Facebooku směrem k veřejnosti, na LinkedInu k potenciálním zaměstnancům a mladým talentům. Díky návaznosti na rezonující témata se uživatelé s komunikací ztotožňují natolik, že naše příspěvky sami od sebe sdílí, aniž bychom je o to prosili. Úspěch u mladých dokazuje i tón komunikace v komentářích. Heinrich dokázal inspirovat fanoušky suchého února nealko drinky ze zásoby Mattonky z roku 1873, šokovat výběrem hudby při trendu #Spotifywrapped (kombinace Smetana a Yzo je zřejmě in), či efektivně poutat na partnerství se Stardance se slovy “Marek Eben je člověk, co by udělal kariéru i v mém století.”
Jak probíhal kreativní proces?
Symbolem novodobosti Heinricha jako uživatele jsou čtverečkové brýle (vychází z konkrétního meme formátu a evokují tzv. swag), které má na svém profilovém obrázku. Pro vizuály příspěvků pomocí umělé inteligence vytváříme Heinrichovi potřebný výraz ve tváři k dané situaci. Poselství Heinricha v příspěvcích spojují firemní témata a meme přístup. Důležitý je autentický tón komunikace, ve kterém kombinujeme dobové výrazy a novodobý slang.
Jaké byly výsledky?
růst na LinkedInu každý měsíc
0
+
nárůst komentářů na FB
0
%
virální příspěvky na FB
Top