Jak může být zábava klíčem k vysvětlování udržitelných témat mladým lidem? - AMI Digital

Jak může být zábava klíčem k vysvětlování udržitelných témat mladým lidem?

Nelíbí se vám PET lahve pohozené v přírodě? To ani iniciativě Zálohujme, která usiluje o zavedení zálohového systému na PET lahve a plechovky v České republice.

Ten by kromě čistší přírody zajistil i cirkularitu nápojových obalů. Ale jak tato témata jednoduchou formou předat Čechům?

Memes jako fenomén

Náš AMI Digital Index ukázal, že na sociálních sítích nejvíc vyhledáváme zábavu. Memes jsou fenoménem, který humorně reaguje na aktuální kauzy, většinou pomocí spojení fotky/GIFu s textem.

Využili jsme je v komunikaci na sociálních sítích Zálohujme.cz (Facebook, Instagram) a rázem se staly jedním z nejúspěšnějších typů obsahu primárně mezi mladými uživateli, ale nejen mezi nimi.

Img_9985

Meme se stromem a iniciativa Zálohujme.cz

Nejúspěšnějším příspěvkem v historii Instagramového profilu se stal meme se stromem. Trefili jsme se do fenoménu, který trendoval na TikToku, a získali 5797 liků a 160 komentářů. Podařilo se nám tak zaujmout mladé uživatele, kteří nám pod příspěvky tvořili nejvíce interakcí a v humoru pod příspěvky pokračovali. S každým novým meme přibývají noví fanoušci, kterým můžeme vysvětlovat, proč je cirkularita důležitá a v čem spočívají její principy.

Img_9983

A kdy meme v komunikaci použít?

Ideálním načasováním je, když meme trenduje. Ale ukazuje se, že ani klasiky nevychází z módy. Důležitou strategií je, aby meme seděl na konkrétní situaci a nesl jednoduché sdělení.

Nesmíme zapomínat ani na cílovou skupinu, která by tento fenomén měla znát. A v neposlední řadě musí zapadat do positioningu značky.