Popularita TikToku ještě víc poroste. Stane se sociální sítí číslo jedna?
TikTok je nejrychleji rostoucí sociální sítí s 3,3 miliardami stažení, překonal i nástup Facebooku a Instagramu. Nejen, že je kolébkou trendů, které se pak dostávají na další sociální sítě (IG reels nebo YT shorts), ale sám se svou konkurencí inspiruje. V roce 2022 představil desítky vylepšení, mezi které patří TikTok Now (klon soc. sítě BeReal), Photo mode (klon carouselů), TikTok Stories (klon IG stories) nebo 10 minutová videa (klon Youtube). Jeho uživatelé na TikToku tráví nejvíce času ze všech. V průměru 95 minut denně. Z našeho AMI Digital Indexu minulý rok vyšlo, že Češi ještě TikTok tolik nepoužívají, ale jsme si téměř jistí, že se tato statistika v roce 2023 změní. Proto sem přidáváme i dvě zkratky, které byste určitě měli znát.
FYP: For you page, nebo taky feed na TikToku
ASMR: Práce se zvuky, např. když někdo kouše okurku
Proč zůstanou interaktivní ankety a reels důležitou součástí social media marketingu i tenhle rok?
Není žádnou novinkou, že dynamický a krátký videoobsah je alfou a omegou pro všechny sociální sítě. Nic se v roce 2023 nezmění, Instagram reels a interaktivní ankety ve stories si udrží svou silnou pozici.
Průměrný organický dosah Instagram Reels je 20,59 % – tedy více než desetinásobný oproti jiným formátům (statice). Instagram reels i ankety prioritizuje svým algoritmem. Tato sociální síť má 2,2 miliardy aktivních uživatelů každý měsíc.
Autenticita se dostává do popředí díky BeRealu. A je to jediná nová síť, kterou má smysl v roce 2023 sledovat.
Aplikace BeReal se ještě nedostala mezi mainstreamové sociální sítě, ale její popularita v roce 2022 významně narostla – na začátku roku měla síť jen 1/10 aktivních uživatelů, co má teď. Síť nutí přidávat uživatele fotky vyfocené přední a zadní kamerou současně, a to ve dvou minutách, kdy naráz pošle upozornění všem. Fotky se nedají upravovat, ani na ně nejde použít žádný filtr. Aplikace zatím nemá žádný reklamní systém a jej tvůrci ho zatím ani neplánují. Nicméně ostatní soc. sítě se nástupem této platformy inspirovaly a vypustily svou vlastní verzi. Instagram představil IG Candid a TikTok zase TT Now.
A i kdyby tato sociální sít v roce 2023 zanikla, dává nám jasný směr, kterým se aspoň Generace Z chce ubírat – směrem k autenticitě, k nevyfiltrované skutečnosti, na místo, kde je zábava a jsou v něm jen vaši nejbližší přátelé.
AI se dostane do mainstreamu
Umělá inteligence zažila boom hlavně na konci roku 2022 a v tomto nástupu bude pokračovat. Content doporučovaný algoritmem bude čím dál „přesnější“ – TikTok je v tomto ohledu na špičce a všechny ostatní sítě se mu snaží přiblížit. Meta se má v plánu inspirovat TikTokovou For You Page a doporučovat svým uživatelům čím dál více relevantního obsahu.
Nejviditelněji je práce AI vidět v efektech a filtrech, které jsou součástí Instagramu, TikToku ale hlavně Snapchatu. Pomocí generátoru s AI se dá napsat i text nebo vygenerovat grafika.
Stane se Linkedin novým Facebookem?
I to je otázka, kterou bude třeba v roce 2023 zvážit. V posledních měsících se Linkedin čím dál více plní osobním obsahem. A je jasné, že za tím stojí nejen LI algoritmus. Ten totiž zvýhodňuje všechny příspěvky osobnějšího charakteru bez odkazů a dalších rušivých elementů. A uživatele tyto příspěvky daleko víc baví.
Navíc, Linkedin zažívá boom ambasadorů. Jde o lidi, kteří jsou experti v dané oblasti a vytváří pro sociální síť relevantní content, stejně jako se to děje na Instagramu nebo TikToku.
Proč se víc zajímat o gaming ...
Gaming je v marketingovém světě populárním odvětvím, jehož potenciál ale ještě spoustu značek neobjevilo. Uživatelé stále hledají nové cesty, jak si užít zábavu a zároveň zůstat v kontaktu se svými přáteli. Gaming jim toto propojení poskytuje zdaleka nejlépe.
Online marketing by se v roce 2023 měl připravit na stále rostoucí popularitu AR a VR her. A jestli ještě neznáte zkratku AFK – away from keyboard, tak pro letošní rok si ji určitě zapamatujte. Hráč ji napíše vždy, když se nachází mimo počítač, třeba když si jde pro další energeťák.
BONUS:
A pokud by vám 6 marketingových trendů roku 2023 nestačilo, dáváme do placu ještě jeden. Ten je více obsahový a my ho máme rádi už déle.
Mezi trendy roku 2023 v online komunikaci obecně by se mohlo objevit ještě víc memů, než doteď. Možná jste si už všimli, že hlavně instagramový feed je jich plný.
Jak s memíčky pracujeme my a kde si myslíme, že mají potenciál si přečtěte v našem článku o komunikaci klienta Zálohujme.cz